>

>

בקשה להסדר נושים על ידי חייב

בתאריך 15.09.2019 נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון התשע"ח 2018,

החוק מחיל הוראות חדשות על חייב המבקש להסדיר את חובו מול נושיו בבקשה להסדר נושים.

פרק ב' לחוק חדלות פירעון – סעיפים 320-327 עוסק בהסדר נושים לבקשת חייב.

חידוש המצוי בחוק לעומת פקודת פשיטת הרגל אשר חלה על בקשות שהוגשו בטרם כניסת חוק חדלות פירעון לתוקף, הינו כי חייב רשאי להציע הסדר בסכום פחות מ-30% מסך חובותיו, אופציה שלא הייתה קיימת בטרם חוק חדלות פירעון

בקשת החייב תכלול בקשה בהתאם לחוק ותצהיר. הבקשה מוגשת לבית משפט השלום המוסמך לדון בבקשה ולאחר מכן מועברת על ידי בית משפט לממונה להמשך טיפול בבקשה.

לאחר הגשת הבקשה על החייב להגיש מסמכים לממונה אודות מצבו הכלכלי בתוספת של החלטת בית המשפט ובקשת החייב.

הממונה ייתן המלצה אם להביא את הסדר החוב לאישור הנושים או לאו כמו כן, תינתן התייחסות להסדרים הכרוכים בקידומו של ההליך לאישור הסדר החוב המוצע על ידי החייב

בהנחה שהממונה המליץ להביא את הסדר החוב לאישור הנושים, יינתנו הוראות על ידי בימ"ש. בין היתר בית המשפט קובע צו תשלומים חודשי לחייב, ובנוסף מועד לדיון בהסדר.

בית המשפט ממנה "מנהל הסדר" בתיק אשר אחראי לבצע מספר פעולות שנועדו לקדם את ההליך, הכוללות בין היתר: כינוס אסיפת נושים לדון בהצעת ההסדר, קבלת ובדיקת תביעות החוב של הנושים, מסירת הודעה לנושים שפורטו בבקשה אודות ההליך, פרסום הודעה בשני עיתונים יומיים הודעה על הגשת הבקשה לאישור ההסדר וכהנה.

מנהל ההסדר מעביר את הבקשה והחלטות בית המשפט לנושים שידרשו ליתן עמדותיהם ביחס להצעת ההסדר כמו כן, יקבע דיון בתיק.

אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים.
בכל מקרה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין.

אולי יענייך אותך:

תביעת ליקויי בניה

קניית דירה היא אחת מההשקעות החשובות ביותר שאדם מבצע במהלך חייו.
לאור חשיבותה וגודל ההשקעה הכספית הנלווית אליה, נחקקו בישראל מספר חוקים אשר מטרתם להגן על הקונה, ולהסדיר את החובות והזכויות בין צדדים לעסקת מכר, ביניהם חוק המכר (דירות) תשל"ג 1973.

קרא עוד »

דרישת הכתב בעסקאות מקרקעין

בהתאם לסעיף 8 לחוק המקרקעין תשכ"ט-1969, התחייבות לעשות עסקה במקרקעין דורשת מסמך כתוב. מדובר בדרישה חוקית מהותית, אשר מתנה תוקף משפטי של התחייבות במקרקעין – בקיומו של מסמך כתוב.

לקביעה חוקית זאת משמעות גדולה, שכן בהעדר התחייבות בכתב כדרישת סעיף 8 לחוק המקרקעין, אין עסקה ואין תוקף להתחייבות אף אם הוכחה התחייבות בעל פה.  ולכן, חובה על צדדים בעסקת מקרקעין היא להעלות את ההתחייבות על הכתב ולעולם לא להסתמך על אמירות בעל פה.

קרא עוד »

תביעה לפינוי מושכר

החשש הגדול ביותר של בעלי דירות המשכירים את דירותיהם לשוכרים שונים, הוא הרגע בו השוכרים יפסיקו לשלם את דמי השכירות ויסרבו לפנות את הדירה. מצב

קרא עוד »
דילוג לתוכן