>

>

הסדר נושים שלא באמצעות הליכי חדלות פירעון/הליך פשיטת רגל

סופו של הליך חדלות פירעון הינו במתן הפטר לחייב, האמנם?

אכן הפטר כשמו "פוטר" את החייב מכל חוב (פרט לחריגים בחוק) שהיה לחייב עד ליום מתן צו פתיחת הליכים (צו כינוס).

עם זאת, להליך חדלות פירעון/פשיטת רגל השלכות רבות על עתיד החייבים, השכלות אשר יכולות להתבטא בסירוב למתן הלוואות ומתן אשראי על ידי בנקים. כמו כן, רישום החייב כמי שהיה בהליך זה לא ימחק, כמו כן הימצאות החייב בהליך חדלות פירעון במשך מספר שנים על כל המגבלות שיחולו עליו מכוח החוק- אלו הינם חלק מהחסרונות שבניהול עליך חדלות פירעון/ פשיטת רגל.

בנסיבות מתאימות, כדאי לחייב לנסות ולפנות לנושיו בטרם כניסה להליכי חדלות פירעון בניסיון להגיע להסדר נושים שלא במסגרת הליכי חדלות פירעון.

הדרך בה מתבצעת הפניה הינה באמצעות פניה רשמית של החייב לנושיו בה מציע החייב לנושיו סכום כסף חלקי ע"ח החוב, סכום אשר בדרך כלל מגייס החייב בעזרת בני משפחה/ חברים.

החייב פונה לנושיו ומבקש את הסכמתם לאישור ההסדר, כאשר במידה והנושים מסכימים יוכל החייב לסגור בהסכמת הצדדים את תיקי ההוצאה לפועל בהסדר פרטני מול נושיו.

כך למשל, חייב אשר פתוחים נגדו תיקי הוצאה לפועל רבים מספר רב של שנים ואין לו נכסים/ או כספים להעביר לנושיו הינו מקרה נפוץ לביצוע פניה מסוג זה במטרה להימנע מהליכי חדלות פירעון.

הנושים במצב זה וגם החייב יוצאים נשכרים, האלטרנטיבה מבחינת הנושים הינה  פניה של החייב להליכי חדלות פירעון/פשיטת רגל והם יחכו זמן רב עד שיעברו אליהם כספים במסגרת ההליך, אם בכלל. החייב לעומת זאת יפטר מחובותיו בהליך מהיר ללא רישום עתידי.

במידה ופניה לנושים להסדר לא תצלח, גם כך, עומדת לחייב האלטרנטיבה שעמדה לו קודם לפניה והיא לפנות להליכי חדלות פירעון / פשיטת רגל או לבקשה להסדר נושים באמצעות בית המשפט.

**אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים.
בכל מקרה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין.

אולי יענייך אותך:

דרישת הכתב בעסקאות מקרקעין

בהתאם לסעיף 8 לחוק המקרקעין תשכ"ט-1969, התחייבות לעשות עסקה במקרקעין דורשת מסמך כתוב. מדובר בדרישה חוקית מהותית, אשר מתנה תוקף משפטי של התחייבות במקרקעין – בקיומו של מסמך כתוב.

לקביעה חוקית זאת משמעות גדולה, שכן בהעדר התחייבות בכתב כדרישת סעיף 8 לחוק המקרקעין, אין עסקה ואין תוקף להתחייבות אף אם הוכחה התחייבות בעל פה.  ולכן, חובה על צדדים בעסקת מקרקעין היא להעלות את ההתחייבות על הכתב ולעולם לא להסתמך על אמירות בעל פה.

קרא עוד »

חובת הצגת מסמכים לנתבע/לחייב במסגרת בקשת רשות להגן

במסגרת תביעה על סכום קצוב לפי סעיף 81 א'1 לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז 1967, נתבע/חייב אשר זקוק למסמכים המצויים ברשות התובע על-מנת לבסס את הגנתו רשאי לפנות לצד השני ולבקשם, ועל הצד השני להעביר לו מסמכים אלו כאשר במידה ולא יעשה כן, סביר שתינתן לצד השני הרשות להגן מטעם סירובו בלבד.
כך לדוגמא, כאשר מדובר בתביעה של בנק נגד לקוח, והנתבע- הלקוח, מבקש לעיין במסמכי הבנק על-מנת לבסס את טענות ההגנה שלו, הוכרה זכותו של הנתבע לבקש גילוי מסמכים עוד בטרם התקיים הדיון בבקשת הרשות להגן (למשל – ע"א 2418/90 רלפו (ישראל) בע"מ נ' בנק למסחר בע"מ, פ"ד מז(5), 133).

קרא עוד »

אלו תנאים צריך להכיל הסכם שותפות?

שותפות היא גוף משפטי שבו שני אנשים או יותר חוברים יחדיו לשם ניהול עסק למטרת הפקת רווחים.
כדי לצמצם את הפוטנציאל למורכבות ולקונפליקטים בין שותפים במסגרת המשפטית של שותפות, יצירת הסכם שותפות הוא הכרח.
הסכם השותפות הוא מסמך המשפטי, המכתיב את אופן ניהול העסק, ומפרט את מערכת היחסים בין כל אחד מהשותפים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן